Online Számla regisztráció
A NAV - közleménye szerint - nem alkalmaz szankciót szeptember 30-ig az adatszolgáltatással kapcsolatban, ha azt az adóalany nem, vagy nem megfelelően teljesíti.
DE elvárás, hogy az első számlakibocsátás előtt regisztráljon az Online Számla rendszerbe.
Mit is kell tenni?·
- ha rendszeresen számlát bocsát ki, regisztrálnia kell a számla kiállítása előtt,·
- ha nem emlékszik, hogy regisztrált-e, akkor el lehet kezdeni ismét a regisztrációt, "Regisztráció" - "Adatszolgáltatásra kötelezett adózói regisztráció" - "Ügyfél regisztráció" -menüpontban a szervezet adószámának beírásakor jelzi a program,
- ha már rendelkezünk regisztrációval,· nem emlékszik a felhasználónevére, akkor a "Regisztráció" - "Új felhasználó hozzáadása létező regisztrációhoz" menüt válasszuk. "Kívánja a regisztrációt meglévő felhasználóval végezni?" kérdésre válasszuk a "NEM" lehetőséget, majd adjunk meg egy tetszőleges felhasználó nevet,·
- ha nem emlékszik a jelszóra, akkor a "Bejelentkezés" ablakban van lehetőség új jelszót igényelni,·
- ha az általunk (Egykével) képviselt cégbe szeretnénk mi is regisztrálni, akkor a "Regisztráció" - "Ú felhasználó hozzáadása létező regisztrációhoz" menüt választva tudjuk megtenni - de pl. így tud egy új ügyvezető is regisztrálni. Ezzel a lehetőséggel mi is elsődleges felhasználók leszünk és teljes körűen az Online Számlázó oldalhoz is hozzáférésünk lesz. Abban az esetben, ha az ügyfél a NAV Online Számlázó-t használja láthatjuk az általa kiállított számlákat is. Vigyázat, ez a hozzáférés lehetőséget ad a számlák módosítására, esetleges sztornózására is, nem csak megtekintési jogosultságot szerzünk.