Hangulatjelentésem egy könyvelőprogram-váltásról

2018.03.11

Tavaly ősszel kezdődött. Akkor kezdtem érezni, valami nem jól működik. Lassan, nehezen haladok a munkámmal, a papírhalmok gyűlnek. A szakmai előadásokon az online adatszolgáltatások szaporodó számáról beszéltek, míg az ügyfelek részéről a "hol van az még" hozzáállással kerültem szembe. Ekkor kezdtem kutatni, milyen szoftveres lehetőségek vannak, amik gyorsítanának az adatrögzítés monoton, egyhangú, állandóan ismétlődő folyamatán.

Sok lehetőséget átnézve, egy könyvelőprogram demo verzióját is letöltöttem, amit ki is próbáltam. Kis kérdéseimet felírtam, amint felmerült bennem egy a használata során. A céggel egy továbbképzésen sikerült összefutni, de ez a bizonyos lista itthon maradt. Fejből próbáltam a kérdéseimre választ találni, de az, hogy készültem, listát írtam a program használatával kapcsolatban, derültséget okozott az értékesítő csapat tagjai között.

De itt biztossá vált, le kell ülnöm velük, és kérnem kell egy részletes programbemutatót. Hetekkel később az értékesítő első mondata az volt, "nézzük azt a listát, milyen kérdések vannak rajta!" - nem kellett bemutatkoznom, úgy látom, beloptam ezzel a listával a cég szívébe magamat.

A három órára nyúlt bemutató során nagyon sok, számomra hasznos információhoz jutottam.

A következő hetek a munkáról szóltak, időnként bevillant, a látott könyvelőprogrammal mennyire másképp csinálnám most a könyvelést, a látott lehetőségekkel hogyan tudnék élni.

December végén felhívtam az értékesítő kollégát, és jeleztem, az új évben szeretném a programjukat használni. A licenc nagyon gyorsan megérkezett.

Az új év egészségügyi gyengélkedéssel kezdődött, gondoltam, ez jó alkalom, hogy a programot telepítsem, felvigyem a cégeket, az indulással kapcsolatos paraméterezést megcsináljam. Elolvassam a kapott útmutatókat.

A programmal lehetőség van a cégeimmel együtt dolgozni, az általuk összeállított analitikát felhasználva könyvelni. Ez néhány cégnek nagyon bejön, nekik mostanra naprakész a könyvelésük, valaki nehezebben viseli, "nem dolgozik helyettem", inkább vezeti a jól megszokott papír alapú listáit. Az ügyfelek betanítása kb. 1,5 -2 óra, mire a fontosabb részeket megmutatom nekik, úgy, hogy még én is csak ismerkedek a rendszerrel. A programba beépített automatizálások még nehézkesen működnek, a megszokott billentyű kombinációk itt nem működnek, újakat kell tanulni. Párhuzamosan használom még a régi könyvelő programot is. Az év elején jellemző sűrű bevallási / adatszolgáltatási határidők mind e mellett próbára teszik a türelmemet.

Az idei évben könyvelő programot váltok, nagyon sok ügyfelem KIVA adózásra tér át, zárom a tavalyi évet még a társasági adó szabályai szerint.

Milyen most a hangulatom? Már nagyon várom a május 31-et.